Simpelthen genialt
Allerede i sin grundversion opfylder Uniconta alle virksomheders registreringsbehov indenfor økonomistyring og regnskabsaflæggelse. Funktionalitet til økonomirelevant registrering af varer, kreditor og debitor er en selvfølge.
Men til faktisk selvsamme pris (startende ved 99kr/måned) kan Uniconta være meget mere end det!
Nemlig virksomhedens helt egne ERP-system. ERP står for Enterprise Resource Planning, hvilket oversat til dansk er systemet til registrering af ALT ... der gør netop Jeres virksomhed unik.
Dvs. SYSTEMET til registrering af ALT det, som virksomheden SKAL bruge og derfor gerne ViL have styr på ... også ud over alt det banken og SKAT har pålagt den.
Dette er muligt, fordi Uniconta i bedste Damgaard-stil kommer med en velassorteret værktøjskasse, som først og fremmest sætter brugerne i stand til selvstændigt at klare det allermeste. Hvorved det at style deres egne skærmbilleder og udskrifter bare er begyndelsen.
Kronen på værket er nemlig, at virksomheden selv kan supplere det pr standard tilbudte udvalg af felter og kartoteker med sine egne ... som næsten magisk sammenflettes med Unicontas standard-økonomistyrings-funktionalitet.
Nogle vil måske gerne kunne registrere en KM-afstand på debitorstamkortet. Andre har brug for at kunne fastholde mulige farvekombinationer på sine varer ... ud fra et nyt stamkartotek. En radiostation vil for den sags skyld kunne opfinde nye kartoteker til sin afspildningsliste, ud fra sin pladesamling komplet med angivelse af sangtitler og fortegnelse over kunstnere ... parallelt med at man holder styr på sine reklameindtægter. En tandlægeklinik vil kunne fastholde familierelationer og oprette et kartotek til de enkelte patienters tandkort.
Med andre ord kan det være helt slut med eksterne regneark og postit-lapper ... og selv den slags vil kunne vedhæftes alle relevante steder i Uniconta så også kollegerne altid har dem lige ved hånden.
Apropos kollegaer ... så er Uniconta netop designet til samarbejde.Virksomheden selv styrer, hvem der (hvorlænge) har adgang til hvilke data ... hvad end det er medarbejderne eller den eksterne bogholder/revisor.
'Selvfølgelig' er Uniconta 100% cloudbaseret. Derfor kan dataene viderebearbejdes fra alle mulige enheders browsere med portal- og/eller web-interfacene.
Det kan vise sig anvendeligt, når ordrene skal håndteres fra en tablet eller man har brug for at tage et billede af et omkostningsbilag med mobilens kamera.
Men derforuden får man med Uniconta en meget avanceret Windows-klient, som gør, at man også kan arbejde intuitivt med sine data op imod computerens øvrige programmer. Fx kan man CtrlC kopiere et antal rækker fra Uniconta og sætte dem ind i Excel. Det helt store smil burde dog komme frem når man oplever at det ofte også kan lade sig gøre fra Excel til Uniconta.
DET er megaanvendeligt ... ikke mindst ifm. overførslen af virksomhedens opstartsdata.
Chefens favoriter bliver formentlig Dashboardet (BI værktøj) og OData adgangen ... for med dem kan virksomheden med ganske få klik selv bygge sine egne farvestrålende Excel-grafer til opgørelse af hvor meget der er solgt af hvad til hvem osv.
Med ovenstående garanteres at virksomheden kan komme tæt på 90% af registreringsbehovet.
Men også de sidste 10% kan realiseres, idet et vidtforgrenet net af partnere kan tilbyde tillægsløsninger, er tilpasset til enkelte brancher, funktionsområder eller helt specielt udviklet til den enkelte virksomhed.
Det betyder, at virksomheden ikke er afhængig af, at dens behov til ændringer skal passe sammen med alle andre virksomheder, førend de kan realiseres.
Uniconta kan inden for overskuelig tid og økonomi udvikles til at kunne rumme virksomhedens helt egen løsning.
Og NEJ ... egenudviklingerne ødelægges ikke af Unicontas løbende opdateringer ... de er så at sige lagt 'ved siden af'.